UWAGA
Wychowanie fizyczne
Nauczyciele:
- Sylwia Florowska
- Andrzej Malewicki
- Arkadiusz Sitek
KRYTERIA OCENY UCZNIA Z WYCHOWANIA FIZYCZNEGO
Celująca-6
Uczeń spełnia wszystkie wymagania na ocenę bardzo dobrą.
Aktywnie uczestniczy w życiu sportowym na terenie szkoły bądź też w innych formach działalności związanych z kulturą fizyczną.
Zajmuje punktowane miejsca w zawodach ogólnopolskich, wojewódzkich, regionalnych.
Bardzo dobra-5
Uczeń całkowicie opanował materiał programowy.
Jest bardzo sprawny fizycznie.
Ćwiczenia wykonuje z właściwą techniką, pewnie, w odpowiednim tempie i dokładnie, zna założenia taktyczne i przepisy dyscyplin sportowych zawartych w programie.
Posiada duże wiadomości w zakresie kultury fizycznej i umiejętnie je wykorzystuje w praktycznym działaniu.
Systematycznie doskonali swoją sprawność motoryczną i wykazuje duże postępy w osobistym usprawnieniu.
Jego postawa społeczna, zaangażowanie i stosunek do wychowania fizycznego nie budzą najmniejszych zastrzeżeń.
Dobra-4
Uczeń w zasadzie opanował materiał programowy.
Dysponuje dobrą sprawnością motoryczną.
Ćwiczenia wykonuje prawidłowo, lecz nie dość dokładnie z małymi błędami technicznymi. Posiadane wiadomości potrafi wykorzystać w praktyce przy pomocy nauczyciela.
Nie potrzebuje większych bodźców do pracy nad osobistym usprawnieniem, wskazuje stałe i dość dobre postępy w tym zakresie.
Jego postawa społeczna i stosunek do kultury fizycznej nie budzi większych zastrzeżeń.
Nie bierze udziału w zajęciach pozalekcyjnych.
Dostateczna-3
Uczeń opanował materiał programowy na przeciętnym poziomie ze znacznymi lukami.
Dysponuje przeciętną sprawnością motoryczną.
Ćwiczenia wykonuje niepewnie w nieodpowiednim tempie i z większymi błędami technicznymi.
Wykazuje małe postępy w usprawnieniu motorycznym.
W jego wiadomościach z zakresu kultury fizycznej są znaczne luki, a tych które ma nie potrafi wykorzystać w praktyce.
Wykazuje małe postępy w usprawnieniu.
Przejawia pewne braki w zakresie wychowania społecznego, w postawie i stosunku do kultury fizycznej.
Dopuszczająca-2
Uczeń nie opanował materiału programowego w stopniu dostatecznym i ma poważne luki. Jest mało sprawny fizycznie.
Ćwiczenia wykonuje niechętnie i z dużymi błędami technicznymi.
Posiada małe wiadomości z zakresu kultury fizycznej, nie potrafi wykonać prostych zadań związanych z samooceną.
Nie jest pilny i wykazuje bardzo małe postępy w usprawnieniu.
Na zajęciach wychowania fizycznego przejawia poważne braki w zakresie wychowania społecznego, ma niechętny stosunek do ćwiczeń.
Niedostateczna-1
Uczeń jest daleki od wymagań stawianych przez program.
Posiada bardzo niską sprawność motoryczną.
Wykonuje najprostsze ćwiczenia z rażącymi błędami.
Charakteryzuje się niewiedzą w zakresie kultury fizycznej.
Ma lekceważący stosunek do zajęć, nie wykazuje żadnych postępów w usprawnieniu.
Na zajęciach wychowania fizycznego wykazuje duże i rażące braki w zakresie wychowania społecznego.